środa, 8 sierpnia 2012

Pierwsza prosta kompozycja Deser truskawkowo-rabarbarowy na budyniowej podstawie

Jestem Daria, miło mi was poznać :)
Z wykształcenia jestem plastyczką i kocham rysować i poznawać sztukę (zwłaszcza wieków dawnych), ale dopiero kiedy zostałam mamą Tobiasza (dziś dwumiesięcznego) odkryłam, że uprawiać sztukę mogę również w... kuchni! :) Stąd pomysł na opowiedzenie i pokazanie moich małych dzieł sztuki powstających codziennie w mojej kuchni. Mam nadzieję, że ktoś skorzysta z moich pomysłów, że nawiążemy drodzy czytelnicy ciekawe znajomości owocujące pysznymi i pachnącymi konsekwencjami!
Na początek prezentuję prosty deser, który powstał z dwóch powodów. Jeden to chęć nasycenia zmysłów prostym, ale zdecydowanym smakiem. Drugi, prozaiczny to owoce pozostałe po ugotowaniu kompotu, czekające tęsknie na kreatywne ich wykorzystanie:) Tak oto powstał:

DESER TRUSKAWKOWO - RABARBAROWY NA BUDYNIOWEJ PODSTAWIE

Składniki:
-opakowanie budyniu śmietankowego
-owoce pozostałe po ugotowaniu kompotu (rabarbar i truskawki w proporcjach pół na pół)
-cynamon
-1,5 łyżki miodu
-kilka świeżych truskawek

Kompot najlepiej ugotować z kawałkiem kory cynamonu i goździkami, odcedzić owoce przed dodaniem ewentualnego cukru. Później najlepiej je wrzucić do blendera, dodając miód. Można go oczywiście zastąpić cukrem, ale wtedy deser nie będzie już taki dietetyczny:)
Budyń ugotować wg przepisu na opakowaniu, ułożyć w przezroczystych szklankach, na budyniu ułożyć kilka świeżych, pokrojonych truskawek, a następnie przykryć je warstwą zmiksowanych owoców i przyozdobić truskawkami, ewentualnie listkami mięty.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz